Exponera budskapet sakta men säkert!

När man funderar på vilken typ av produkt som är bäst att trycka reklam eller logotyp på, så bör man tänka på vilket sätt användaren kommer att bruka den. Ett företags logotyp, exempelvis, är den typ av budskap som man tjänar på att exponera mottagaren för upprepade gånger under så lång tid som möjligt, och det är därför smart att välja en produkt som inte förbrukas allt för fort. Att till exempel sätta sin logotyp på en blyertspenna är förmodligen inte särskilt kostnadseffektivt då pennan vässas och förbrukas förhållandevis snabbt. I det fallet är det förmodligen bättre och mer angeläget att använda ett tidsbegränsat kampanjbudskap, någonting som ändå inte kommer att vara aktuellt för särskilt lång tid framöver.

Så, vilka typer av produkter är bra för exponering av varumärken och logotyper? Ja, alla produkter som används ofta och länge, och som inte kastas bort i första taget. Det givna valet, som tickar alla boxarna, är förstås kaffemuggen!

En bra mugg kan användas i många år framöver. Alla har vi väl den där favoritmuggen som vi nästan inte kan leva utan? Och om man som företag kan vara den som tillhandahåller den där speciella favoritmuggen, ja, då talar vi plötsligt om en oerhört värdefull exponering. Och även om det kanske inte är det första man tänker på, så är det ju inte bara själva användaren som exponeras för budskapet på reklammuggen, utan hela dennes ständigt föränderliga omgivning!

Om reklammuggen finns i någons hem så kommer hela familjen jämt och ständigt att exponeras för dess budskap, och om den finns på en arbetsplats så är det kollegorna som kommer att få ta del av trycket. I själva verket kan budskapet på muggen ha nästan större effekt på omgivningen än vad det har på användaren själv. Möjligheterna till exponering är minst sagt fler än man tror när det kommer till reklammuggar!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *