Oändliga möjligheter

Så, vad kan man egentligen trycka för något på en reklammugg? Är man begränsad till företagets logotyp, eller går det att satsa på mer specifika och särskilda budskap? Ja, när det kommer till utformningen av tryck och budskap på reklammuggar så är möjligheterna verkligen oändliga, men det finns förstås vissa saker som är lämpligare än andra att trycka på dem.

Det första man kan konstatera är att tidsbegränsade reklamkampanjer förmodligen är bäst att hålla borta från reklammuggar, med tanke på att de förhoppningsvis kommer att användas under lång tid framöver. Det sista man vill som företag är att förknippas med ett daterat och utspelat budskap som inte längre har någon relevans. Det kan till och med bli direkt skadligt för ett företags varumärke, och det är ju verkligen inte meningen när man satsar pengar på reklamprodukter.

Så om det inte är tidsbegränsade budskap som passar för reklammuggar måste det förstås vara bra att använda så tidlösa koncept som möjligt. Ett företags logotyp, exempelvis, är en klassisk sak att trycka på reklammuggar. Men inte behöver man nödvändigtvis stanna där! Möjligheterna är många, och man får plats att trycka mycket matnyttig information på en mugg om man så önskar.

Det kan exempelvis vara en väldigt god idé att trycka företagets webbadress på muggen. Denna ändras i regel väldigt sällan och är i dagsläget det primära kontaktsättet om man vill ta reda på mer om en verksamhet. Även telefonnummer är någonting som man får plats att trycka på en mugg, och trots att det är någonting som kanske i större utsträckning kan komma att förändras och bytas ut över tid, så kan det vara en väldigt effektiv och bra sak att exponera användaren för.

Värt att tänka på är dock att muggens största styrka också kan bli dess svaghet. Den finns ju förhoppningsvis kvar i många år framöver!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *