Så, du har äntligen bestämt dig! Du ska låta tillverka och köpa in reklammuggar till ditt företag. Du har valt budskapet som ska tryckas, du har valt storlek, modell och färg och det enda som återstår är att börja dela ut muggarna till anställda och kunder. Det enda du har kvar att bestämma är förstås hur många muggar du ska köpa in!
Det första du kan konstatera är att reklammuggar inte är någon slit- och slängprodukt, de håller länge och är oerhört tåliga. Det är ju därför du har valt att använda dem till att börja med! Samtidigt är det med reklammuggar som med alla andra typer av give aways. Ibland försvinner de på villovägar, ibland tappas de bort eller tas hem, ibland går de helt enkelt sönder. De goda nyheterna är att när anställda smyger med sig dem hem så tar de inte bara med muggen, utan även budskapet, och det är förstås exakt det här som är meningen med muggarna till att börja med. Men resultatet är ändå att det kan vara bra att räkna med att det kommer gå åt fler muggar än en per person.
Tänk så här. Alla dina anställda ska ha en mugg att ta hem, det ska alltid finnas muggar så att det räcker i fikarummet och ni vill förstås ha ett helt gäng att dela ut till både befintliga och potentiella kunder. Och med muggar är det som med nästan allting annat, ju fler du köper desto billigare blir det per exemplar. Så om du har bestämt dig för att trycka ett säkert och tidlöst budskap på muggarna, så som ditt företags logotyp, tveka inte utan ta i ordentligt när du gör din beställning. Att köpa in ett stort lager med reklammuggar är en billig investering som garanterat kommer att göra ditt företag gott i framtiden!